اساس کار دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

چطور برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی را بشناسیم!

0 766
امروزه دستگاه تصفیه آب خانگی با برند های بسیار زیاد در بازار کشور موجود می باشد. نکته ی قابل توجه در بیشتر این دستگاه های تصفیه آب خانگی شباهت ظاهری بسیار زیاد می باشد که به این دلیل خریدار دچار سردرگمی می شود. با توجه به اینکه دستگاه تصفیه آب خانگی با روش اسمز معکوس روش نسبتا جدیدی می باشند بسیاری از مصرف کنندگان از نوع مکانیزم تصفیه اطلاع خاصی ندارند. به همین دلیل در ادامه می خواهیم اندکی به اساس کار دستگاه های تصفیه آب خانگی بپردازیم.

اساس کار دستگاه تصفیه آب خانگی

مهمترین بخش از یک دستگاه تصفیه آب خانگی مرحله ی ممبران می باشد. به این معنی که آب پس از عبور از فیلتر های مرحله ی اول، دوم و سوم که به ترتیب فیلترهای پلی پروپیلنی، کربن پودری و کربن بلاک می باشند و نقش پیش تصفیه برای ممبران را دارند. در واقع فیلترهای موجود در این بخش تنها ذرات با اندازه ی بزرگ تر از ۵ میکرون و همچنین مواد آلی و کلر آزاد را جداسازی می کنند و مانع از ورود این مواد به ممبران می شوند. کار اصلی در فرایند تصفیه ی آب در ممبران صورت می گیرد که با استفاده از روش های خاص و استفاده از فشار آب، نمک های محلول در آب را جداسازی می نماید و در اصطلاح آب شیرین می شود. بنابر این وجود پمپ و ممبران در دستگاه تصفیه آب از ملزومات می باشد و چنانچه دستگاهی فاقد ممبران باشد در واقع هیچ تأثیری در شیرین سازی آب ندارد.

دلایل تفاوت برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی

تفاوت برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی
امروزه در بازار کشور دستگاه های بسیاری با ظاهر مشابه وجود دارد. تفاوت برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی از تفاوت در کیفیت قطعات و کیفیت ساخت ناشی می شود. تمامی تجهیزات به کار رفته در این دستگاه ها انواع مختلفی دارند. حتی اگر قطعات با کیفیت به صورت مناسب ساخته نشوند باز هم کارکرد مناسب نخواهد داشت. از این رو استفاده از تجهیزات با کیفیت و ساخت صحیح دستگاه عامل بسیار مهمی در قیمت و کارکرد دستگاه ها می باشد. به عنوان مثال اگر پمپ این دستگاه به درستی انتخاب نشود نمی تواند مقدار آب مورد نیاز را با فشار مناسب به ممبران برساند و در نتیجه دستگاه تصفیه آب عملکرد مناسب نخواهد داشت. یا به عنوان مثال دیگر اگر از ممبران های بی کیفیت استفاده شود، کیفیت آب تصفیه شده مناسب نخواهد بود.

گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب

یکی دیگر از مسائل بسیار مهم در زمینه ی انواع دستگاه تصفیه آب خانگی ارائه ی گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب می باشد. شرکت زلال آب به عنوان بزرگترین تأمین کننده ی دستگاه ها و تجهیزات تصفیه آب خانگی، کلیه ی دستگاه های خود را گارانتی می نماید. ضمن اینکه تمامی تجهیزات یدکی مورد نیاز همواره در انبار این شرکت موجود است. در زمینه ی اعزام نیروی متخصص برای نصب و بهره برداری نیز شرکت زلال آب همواره پیشگام بوده است.

قیمت دستگاه تصفیه آب به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت دستگاه تصفیه آب

خیلی از مشتریان این سوال برایشان پیش می آید که قیمت دستگاه تصفیه آب بر چه اساسی معین می شود. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، انواع برند دستگاه آب تصفیه کن خانگی امکانات و ویژگی های متنوعی دارند. تعداد فیلترها و نوع آنها، کیفیت قطعات به کار رفته در دستگاه و برند تولیدکننده آن قیمت تصفیه آب را مشخص می کند. به طور معمول دستگاه های با قطعات خارجی که عموما هم تایوانی هستند، قیمت بالاتری دارند. البته نباید از کیفیت بالاتر آنها چشم پوشی کرد که باعث می شود در انتها آب خروجی از شیر برداشت، کیفیت بهتری داشته باشد.

خرید دستگاه تصفیه آب

 

شما می توانید با خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مراکز فروش مجاز، با خیالی آسوده اقدام کنید. فروشگاه زلال آب با تکیه بر فعالیت حرفه ای تصفیه آب در شیراز زیر ساخت های خود را توسعه داد و امروزه کلیه خدمات تعمیر و فروش تصفیه آب را در سراسر کشور صورت می دهد. شما می توانید با از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.