با تشدید بحران آب ؛آیا جنگ های آبی رخ می دهند؟

0 35

به گزارش سایت تصفیه آب شیراز – زلال آب و به نقل از تابناک، چندی پیش ناسا در یک گزارش مهر تاییدی بر بحران خشکسالی در ایران به ویژه حاشیه خلیج فارس مطرح کرد که این موضوع زنگ خطر جدی را برای مسئولان کشوری به صدا درآورده است و باید دید که متولیان این حوزه با توجه به این گزارش چه تدابیری را برای حل این بحران اتخاذ خواهند کرد.

جهت خواندن کامل این مطلب در تابناک کلیک نمایید.

اما چه تمهیداتی برای جلوگیری از گسترش بیابان ها در کشور صورت گرفته است؟

سوالی که همواره ذهن بسیاری از دلسوزان این حوزه را به خود مشغول کرده، این بوده که آیا اقدامات صورت گرفته موثر واقع شده است؟

چندی پیش طرحی بر سر زبان ها افتاد که خبر از انتقال آب از خلیج همیشگی فارس به دریاچه خزر می داد. اما این طرح تا چه حدی می تواند در جلوگیری از خشکسالی موثر باشد. البته از اقدامات صورت گرفته در مورد این مسئله اطلاعاتی در دست نداریم اما اگر میخواهید تا حدودی با جزییات این طرح آشنا شوید، دیدن آن خالی از لطف نیست.

بحران خشکسالی بیش از پیش کشورمان را تهدید می نماید. باید اضافه کنیم که میانگین مصرف آب هم در کشور ما بیشتر از میانگین جهانی است و نیازمند اصلاحات جدی در زمینه مصرف آب هستیم که متاسفانه در این حوزه هم اقدامات جدی صورت نگرفته است.

امروز  در سایت تصفیه آب شیراز – زلال آب ویدیویی را جهت انتشار آماده نموده ایم که راه حلی را برای خروج از بحران خشکسالی در ایران معرفی نموده، البته این امر نیازمند همت جدی مسئولان مربوطه خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.