پای صحبت از تانک ذخیره آب که به میان می آید سوالاتی در ذهن مشتریان نقش می بندد. میزان ذخیره آب مخزن دستگاه تصفیه آب به پارامترهایی وابسته است که ممکن است افراد غیر متخصص از آن آگاهی نداشته باشند. اعداد مختلفی روی هر تانک ذخیره ثبت شده که نیاز به بررسی موشکافانه دارد. از این رو امروز در فروشگاه زلال آب به عنوان تخصصی ترین مرکز تصفیه آب در شیراز به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. اگر به نحوه عملکرد دستگاه تصفیه آب علاقه مندید ما را با خواندن ادامه مطلب همراهی کنید.

در حقیقت مشخص کردن میزان ذخیره آب مخزن دستگاه تصفیه آب به صورت دقیق امری دشوار است. با این حال هر مخزنی یک ظرفیت اسمی دارد که بر روی آن درج شده است. اما میزان دقیق تر ذخیره آب درون مخزن به عوامل مختلفی بستگی دارد که با توجه به آن ها ذخیره آب درون مخزن مشخص می گردد.

جهت مشاهده انواع مختلف مخزن می توانید در قسمت فروشگاه به مخزن مراجعه کنید.

از مهمترین عوامل موثر بر میزان ذخیره آب مخزن دستگاه تصفیه آب می توان ببه موارد پایین اشاره نمود:

  • ظرفیت مخزن
  • فشار باد مخزن
  • فشار پمپ دستگاه تصفیه آب

به زبان ساده، هرچه فشار آب ورودی و همچنین حجم مخزن بیشتر باشد، آب بیشتری در مخزن ذخیره می گردد. به طور مثال می توانید مشخصات درج شده به روی یک مخزن 19 لیتری یا 5 گالن را در تصویر زیر مشاهده کنید. همانطور که می بینید مقادر ذخیره آب با توجه به مقدار فشار در شرایط مختلف کاری درج شده است.

میزان ذخیره آب مخزن دستگاه تصفیه آب

به صورت تجربی و با بررسی عملکرد مخزن های مختلف طی سالیان فعالیت ما در زلال آب، معمولا نیمی از حجم کلی مخزن به ذخیره آب اختصاص می یابد. به عنوان مثال اگر یک مخزن 4 گالن با ظرفیت 15 لیتر را در نظر بگیریم، در حالت معمولی چیزی در حدود 7 لیتر آب را ذخیره می کند.

اگر مخزن خالی باشد، بعد از طی زمانی در حدود 45 دقیقه پر خواهد شد. در صورت صرف زمان بیشتر باید صحت عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی خود را مورد بررسی قرار دهید.

نحوه افزایش میزان ذخیره آب مخزن دستگاه تصفیه آب

در صورتی که فشار سوییچ بالای دستگاه تصفیه آب را زیاد کنیم، پمپ دیرتر خاموش می شود و نهایتا آب بیشتری روانه مخزن خواهد شد.

توجه داشته باشید که می توانید این مقدار را بر حسب کیفیت تانک ذخیره افزایش دهید. تانک ذخیره تانک پک از مواد اولیه مستحکمی ساخته شده و با در نظر گرفتن حد اطمینان می توان میزان فشار پمپ را تا 80 psi افزایش داد.

در صورت تنظیم بیش از حد فشار، تانک ذخیره آب خواهد ترکید.

امروزه مخزن های مختلفی با حجم های متفاوتی از 3.2 گالن گرفته تا 5 گالن برای به کارگیری در دستگاه تصفیه آب خانگی روانه بازار شده است. واضح است که هرچه حجم مخزن بیشتر باشد، میزان ذخیره آب مخزن دستگاه تصفیه آب افزایش می یابد.. فراموش نکنید که باید فشار باد مخزن و سوییچ بالای دستگاه تصفیه آب را روی مقدار بهینه ای تنظیم کنید.

شما می توانید با دنبال کردن مطلب آموزش نحوه تنظیم باد مخزن دستگاه تصفیه آب این مهم را یاد بگیرید.

لازم به ذکر است که بروی بعضی از مخازن میزان فشار باد استاندارد درج گردیده اما این فشار با توجه به حجم و نوع مخزن متغیر است و عموما بین 6 تا 12 psi تنظیم می گردد.

شما می توانید با گشت و گذار در بخش آموزش سایت زلال آب به موضوعات مختلفی در حوزه تعمیر دستگاه تصفیه آب دسترسی پیدا کنید. به علاوه با اشتراک گذاری مطالب محبوب خود در شبکه های اجتماعی، دوستانتان را از علایق خود باخبر کنید.

بخش نظرات بستر مناسبی را برای تبادل نظرات شما کاربران گرامی فراهم نموده است و با مطرح کردن موضوعات پیشنهادی خود ما را در خدمات رسانی بهتر یاری فرمایید.