آموزش تنظیم سختی آب با استفاده از شیرمیکس – میزان سختی آب در مناطق مختلف متفاوت است که باید در حد استانداری قرار بگیرد. امروزه و با افزایش سطح اطلاعات عمومی اهمیت تصفیه آب بر کسی پوشیده نیست و استفاده از دستگاه تصفیه به طور معمول از ضروریات خانه به حساب می آید. باید آب تصفیه شده از منظر سلامتی در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد، به همین سبب در بخش آموزش وبلاگ زلال آب مطلبی را در مورد نحوه تنظیم شیر میکس در دستگاه تصفیه آب منتشر نمودیم. همراه ما باشید!

اهمیت تنظیم سختی آب با استفاده از شیرمیکس

روش های مختلفی برای تصفیه آب به کار می رود، یکی از کامل ترین و در عین حال ارزانترین فرآیندهای تصفیه آب، استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی مبتنی بر فناوری اسمز معکوس می باشد. فیلتر ممبران مورد استفاده در دستگاه تصفیه آب، تا حدود زیادی سختی آب را کاهش می دهد که گاها سبب تلخی مزه آب می شود.

از آنجایی که دقت دستگاه های تصفیه آب مبتنی بر اسمز معکوس بسیار بالاست، تا حد زیادی املاح مضر و مواد شیمیایی بیماری زا را از آب می گیرد که این امر سبب کاهش سختی و مزه ی تلخ آب می شود. اما قطعه ای برای رفع این مشکل در دستگاه تصفیه آب تعبیه شده که با کمک آن می توان تلخی آب را رفع نمود و آب سالم و گوارا را در اختیار ما قرار دهد.

اهمیت تنظیم سختی آب با استفاده از شیرمیکس

اگر اطلاعات بیشتری در مورد توانایی دستگاه تصفیه آب نیاز دارید، مطلب حداکثر سختی آب که دستگاه قادر به کاهش آن است را نیز مورد مطالعه قرار دهید.

شیر میکس دستگاه تصفیه آب چیست؟

شیر میکس دستگاه تصفیه آب یا شیر TDS قطعه ای است که بدین منظور تعبیه شده است. وظیفه این شیر ترکیب کردن آب تصفیه شده با آب خروجی از فیلتر های پیش تصفیه است. به زبان ساده وظیفه اصلی شیر میکس تنظیم سختی آب در محدوده مورد نظر ما است.

شیر میکس از کنار

شیر میکس در نوع پلاستیکی و فلزی تولید گردیده است که از لحاظ کارایی تفاوتی ندارند و فقط نمونه فلزی استحکام بالاتری نسبت به شیر میکس پلاستیکی دارد. اما نحوه تنظیم شیر میکس در دستگاه تصفیه آب با نمونه پلاستیکی راحت تر است.

تنظیم سختی آب با استفاده از شیر میکس در دستگاه تصفیه آب

ما سعی کردیم تا شما را با نحوه تنظیم شیر میکس در دستگاه تصفیه آب آشنا سازیم. سعی شده توضیحات به صورت کامل بیان شود و حتی نکات ریز مربوط به تنظیم سختی آب نیز بیان گردد. در نتیجه فقط با دنبال کردن دقیق مراحل زیر به نتیجه مطلوب خواهید رسید. برای تنظیم درجه سختی آب مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

1. ابتدا شیر مخزن را کاملا ببندید، سپس شیر برداشت آب تصفیه شده بروی سینک را به طور کامل باز نمایید تا دستگاه شروع به کار کند و باریکه ای از آب با فشار کم از آن خارج شود.(اگر فشار آب زیاد باشد احتمالا شیر مخزن را به طور کامل نبسته اید.)

2. بعد از حدود یک دقیقه، با استفاده از دستگاه سختی سنج، میزان سختی آب تصفیه شده خروجی از دستگاه خود را تنظیم نمایید. البته برای این کار اگر بتوانید از آب خروجی هوزینگ ممبران استفاده کنید، سریع تر و راحت تر به نتیجه می رسید.

شیر میکس از زاویه های متفاوت

برای تنظیم سختی آب روش کار بدین صورت می باشد، اگر دستگاه سختی سنج میزان سختی آب را زیر 40 نشان داد، مقداری شیر میکس را باز نمایید و دوباره سختی آب را اندازه گیری کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که میزان TDS یا سختی آب در محدوده 40 تا 120 قرار گیرد.

اما در صورتی که دسترسی به دستگاه سختی سنج ندارید، طعم آب را بچشید، زمانی که تلخی آب به طور کامل رفع شد، شیر میکس را در همان حالت رها کنید.

البته که روش بالا برای تنظیم سختی آب چندان قابل اعتماد نبوده و پیشنهاد ما استفاده از دستگاه سختی سنج دیجیتال می باشد و در صورت امکان از تکنسین های ماهر برای تنظیم سختی آب خود بهره ببرید.

به خاطر داشته باشید که بعد از هربار تنظیم میزان سختی آب با شیر میکس، باید آب مخزن خود را به طور کامل تخلیه و مجددا با آب جدید پر نمایید. زیرا آب قبلی مخزن دارای میزان سختیی نیست که شما آن را برای آخرین بار تنظیم نموده اید.

معایب تنظیم شیر میکس در دستگاه تصفیه آب خانگی

با همه ی این تفاسیر تنظیم شیر میکس در دستگاه تصفیه آب زیاد توصیه نمی گردد، زیرا با بازکردن این شیر آبی که کامل تصفیه نشده با آبی که کاملا تصفیه شده مخلوط می شود و احتمال ضعیفی وجود دارد که آلودگی وارد آب شود.

اگرچه تصفیه اولیه آب شرب توسط اداره آبفا انجام می گیرد. اما به هر حال توصیه ما استفاده حداقلی از شیر میکس برای تنظیم سختی آب و رفع تلخی آب خواهد بود. همچنین بعد از گذشت مدتی ذائقه شما به خوردن آب تصفیه عادت نموده و مشکل خاصی از این بابت وجود نخواهد داشت.

انواع شیر میکس و روش تنظیم شیر میکس تصفیه آب

توصیه دیگر ما استفاده از فیلترهای مینرال و قلیایی با کیفیت بر روی دستگاه تصفیه آب است که با اضافه نمودن املاح مورد نیاز بدن، ما را از استفاده بیش از اندازه از شیر میکس و تنظیم سختی آب در دستگاه تصفیه آب بی نیاز می کند.

امروزه و با گسترش فعالیت های صنعتی، آب های زیرزمینی دارای آلودگی های خطرناکی می شوند و آب های شرب دارای کیفیت نامناسبی هستند و موجب بیماری های گاها خطرناکی می شوند. استفاده از دستگاه تصفیه آب مبتنی بر اسمز معکوس از آن جمله فناوری هایی می باشد که میزان آلودگی های آب را از بین برده و با تصفیه آب، احتمال بروز بیماری های ناشی از آب را به صفر رسانده است.

در پایان روش تنظیم شیر میکس تصفیه آب

فروشگاه زلال آب مفتخر است که با عرضه به روز ترین دستگاه های تصفیه آب به عنوان نخستین واحد مجاز در تصفیه آب شیراز شناخته شده است و خدمات سراسری در کل کشور به هموطنان عزیز ارائه می دهد.

امیدواریم که مطلب آموزش تنظیم سختی آب با استفاده از شیرمیکس در دستگاه تصفیه آب مورد توجه شما قرار گرفته باشد، وبلاگ زلال آب موضوعات مختلفی را در دل خود جای داده که هر کدام خواندنی می‌باشند. بخش آموزش پر شده از موضوعات متنوع که به افزایش دانش شما در زمینه های مختلف کمک می‌کند. با اشتراک گذاری این مطلب در رسانه‌های اجتماعی دوستان خود را از این موضوع جذاب آگاه کنید. در پایان نظرات خود را با درج کامنت در مورد مسائل مطرح شده با ما در میان بگذارید.

در صورتیکه قصد تهیه دستگاه سختی سنج را دارید، می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.