با آن که آب تصفیه شده نسبت به دهه های قبل بیشتر در دسترس مردم است اما همچنان بیماری های مرتبط با آب شیوع پیدا می کنند. همچنین به دلیل نوع تغذیه، بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز بدن تامین نمی شوند و باعث بروز اختلالاتی در عملکرد آن می شوند.

آب چشمه ها و رودخانه ها پیش از صنعتی شدن بشر و آلوده شدن آب های سطحی و زیرزمینی، منبع خوبی برای آشامیدن و تامین مواد مورد نیاز بدن بودند. اما امروزه به دلیل آلودگی آب، تنها مصرف آب تصفیه شده توصیه می شود. متاسفانه این آب فاقد املاح مفید برای بدن است.

برخی از دستگاه های تصفیه آب دارای فیلتر مینرال هستند که مواد معدنی مورد نیاز بدن را وارد آب می کنند. این فرآیند علاوه بر تصفیه آب از آلاینده هایی است که در تصفیه خانه ها به خوبی از بین نمی روند یا در حین انتقال وارد آب می شوند.

برخی از فواید وجود مواد معدنی در آب برای بدن، در این مطلب بیان می شوند.

فواید نوشیدن آب

کاهش وزن

آبی که حاوی مواد معدنی است کمک می کند تا راحت تر وزنتان را کم کنید. چرا که این آب فاقد نگهدارنده ها و عناصر شیمیایی است. همچنین قند و کالری در این آب وجود ندارد و این موضوع باعث کمک به کاهش وزن می شود. در صورت نوشیدن آب معدنی به جای آب معمولی می توان روند لاغر شدن را با سرعت بیشتری طی کرد.

مفید برای استخوان ها

دستگاه های تصفیه آب، با استفاده از فیلترهای خود آب آشامیدنی را غنی از کلسیم می کنند. همانطور که می دانیم کلسیم یکی از مواد سازنده استخوان است. پس می توان تصور کرد در صورت مصرف آب معدنی که سرشار از کلسیم است چه نتایجی برای بهبود سلامت استخوان ها به دست خواهد آمد.

مصرف کلسیم علاوه بر کمک به رشد و ترمیم استخوان ها، باعث محکم تر شدن دندان ها و رشد بهتر ناخن و حتی مو می شود.

تنظیم متابولیسم

سولفات های موجود در آب معدنی می تواند باعث تنظیم سوخت و ساز بدن شود. سولفات ها باعث برانگیختگی پانکراس برای ترشح آنزیم های مختلف (آمیلا، پروتئاز و لیپاز) می شود. این آنزیم ها به هضم آسان غذا در بدن کمک می کنند.

سطح پایین سولفات در بدن باعث می شود تا تنظیم سیستم گوارشی به هم بریزد.

سطح PH کامل

در صورتی که سطح PH آب شرب عددی بین 6.5 تا 8.5 باشد، کمک می کند تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود. عملکرد مناسب سیستم ایمنی منجر به تضمین سلامت می شود. همچنین باعث افزایش انرژی، بهبود سلامت روانی و جسمی می شود. مناسب بودن سطح PH بدن همچنین باعث مقابله ی بهتر با بیماری ها می شود.

مناسب برای پوست

آب مانند غذا برای پوست است. نوشیدن آب سالم باعث می شود تا پوست شاداب و جوان تری داشته باشیم. همچنین باعث روشن تر و زیباتر شدن صورت می شود. در نتیجه شما را سالم تر نگه می دارد. آب سرشار از مواد معدنی باعث مرطوب شدن پوست و پیشگیری از چروک شدن آن می شود. همچنین عمل سم زدایی بدن و پوست به خوبی انجام می گیرد.

نوشیدن یک لیوان آب غنی از مواد معدنی هنگام صبح تاثیر بسیار مثبتی برای حفظ سلامت و شادابی بدن دارد.