زمانی که برای پیاده روی یا رفتن به محل کار از خانه خارج می شوید، ممکن است بطور ناخودآگاه به آلوده شدن آب در سطح شهر کمک کنید. این آلودگی ها در یک چرخه به شما بازمی گردد و آب شرب مصرفی شما را آلوده می کند. برای پاک نگه داشتن آب در محیط زیست چند راه ساده وجود دارد که شهروندان می توانند انجام دهند.

در این مطلب راه های جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی را برایتان بیان خواهیم کرد. وبلاگ زلال آب را دنبال نمایید!

راه های جلوگیری از آلودگی و پاک نگه داشتن آب در محیط زیست

روزانه با مواد شیمیایی مختلفی سروکار داریم که اغلب برای شستشو استفاده می شوند، همین مسئله به تنهایی اهمیت پاک نگه داشتن آب در محیط زیست را نشان می دهد. بنابراین بسیاری از این مواد که بیماری زا نیز هستند، دوباره به چرخه طبیعت می گردند. حال آب های رها شده به طبیعت وارد سفره های زیر زمینی می شود و محیط زیست را آلوده می نماید.

راه های جلوگیری از آلودگی آب

اما پایان ماجرا اینجا نیست و این آب آلوده دوباره به سیستم مصرفی و لوله کشی آب شهری وارد می گردد؛ اگرچه که اقداماتی برای تصفیه آب و زدودن عوامل خطرناک بیماری زا صورت می گیرد اما باید اقداماتی از سوی شهروندان برای پاک نگه داشتن آب در محیط زیست انجام داد. در ادامه راه های جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوان در سلامت آب نقش لازم را ایفا کنیم.

به سطوح بیرون از خانه توجه کنید

آب ناشی از باران و رگبار بر روی سطوح سفتی همچون سطوح سیمانی و آسفالت خیابان ها جاری می شوند. این روان آب ها تمام مواد آلوده و زباله های کثیف سر راه را با خود حمل می کنند و در نهایت وارد محیط می شوند.

برای پاک نگه داشتن آب در هر زمان که می توانید جلوی این جریان آلودگی ها را با اجسامی مانند سنگ، چوب، اجسام متخلخل و هر آن چه که امکان این کار را به شما می دهد، بگیرید. اگر دسترسی به سطوحی مانند آسفالت بزرگراه ها امکان پذیر نباشد می توانید خندق های کم عمقی در اطراف بزرگراه حفر کنید و سپس گیاهان یا شن و ماسه را در آن ها قرار دهید تا جلوی پیشروی روان آب های آلوده را بگیرد.

توجه کنید که سرویس بهداشتی محل دفع زباله نیست

هرگز اجسامی مانند دستمال کاغذی و اشیاء نظیر آن را در چاه سرویش بهداشتی رها نکنید. این اجسام باعث بروز مشکلات بسیاری در مسیر تصفیه فاضلاب و پاک نگه داشتن آب در محیط زیست خواهند شد. همچنین واضح است که هیچ کس دوست ندارد چاه سرویس بهداشتی خانه اش دچار گرفتگی شود.

همچنین داروها و قرص هایتان را درون چاه نریزید. این مواد ممکن است باعث بروز آلودگی های خطرناکی در آب شوند. داروهای تاریخ گذشته را به مراکز درمانی تحول دهید تا براساس روش های اصولی از بین برده شوند.

اگر به دنبال یک روش خوب برای سرمایه گذاری در آب هستید به شما پیشنهاد میکنیم نگاهی به صفحه عابر آب بندازید.

این مواد را در سینک دستشویی نریزید

اجازه ندهید رنگ، روغن های استفاده شده، پاک کننده های شیمیایی و سایر مواد مشکوک وارد سینک دستشویی شوند. این مواد حاوی سموم شیمیایی مانند هیپوکلریت سدیم، آمونیاک و فرمالدهید هستند. این مواد نباید بدون تصفیه وارد محیط زیست شوند چرا که باعث آلودگی سایر آب های موجود در طبیعت خواهند شد.

یک مالک خودروی بادقت باشید

نگهداری مناسب از خودرو باعث کاهش ریختن روغن، ضد یخ و سایر مواد آسیب زننده در محیط می شود. این مواد با بارش باران شسته شده و وارد آب های زیرزمینی می شوند که باعث آلودگی آن آب ها خواهد شد. بنابراین شما با رعایت برخی نکات ساده به فرایند پاک نگه داشتن آب در محیط زیست کمک خواهید کرد.

سعی کنید بطور مرتب خودروی خود را به کارواش ببرید. کارواشی را انتخاب کنید که پیش از رهاسازی فاضلاب، اقدام به جداسازی پساب های حاوی سموم و آلودگی های خطرناک می کند.

زلال آب

افراد آلوده کننده آب را از خطایشان آگاه کنید

کودکان و برخی از افراد جامعه ممکن است از روی ناآگاهی باعث آلودگی آب ها شوند. در صورت مشاهده، آن ها را از کار اشتباهشان آگاه کنید. در صورتی که به آلوده کردن آب ادامه دادند، سازمان های مربوطه را باخبر سازید.

امیدواریم که مطلب روش هایی برای پاک نگه داشتن آب در محیط زیست مورد توجه شما قرار گرفته باشد، وبلاگ زلال آب موضوعات مختلفی را در دل خود جای داده که هر کدام خواندنی می‌باشند. بخش مطالب عمومی پر شده از موضوعات متنوع که به افزایش دانش شما در زمینه های مختلف کمک می‌کند. با اشتراک گذاری این مطلب در رسانه‌های اجتماعی دوستان خود را از این موضوع جذاب آگاه کنید. در پایان نظرات خود را با درج کامنت در مورد مسائل مطرح شده با ما در میان بگذارید.

در صورتی که قصد مشاهده یا تهیه دستگاه های تصفیه آب خانگی را دارید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

محصول ۲ min 350x66 1