دستگاه های تصفیه آب صنعتی

دستگاه های تصفیه آب صنعتی

در دستگاه های تصفیه آب صنعتی از غشاهای ممبران برای تصفیه آب استفاده می شود، طرز کار به این صورت است که آب توسط فیلترهای پیش تصفیه نرم شده و سپس برای حذف کدورات و آلودگی های میکروبی درون فیلتری بنام ممبران وارد شده تا تمام آلودگی های مضر آن از قبیل سرب، جیوه، نیترات، نیتریت، انگل، باکتری و قارچ و سایر موادی که برای سلامت انسان، دام یا طیور خطرناک هستند جدا شوند.

از این سیستم ها علاوه بر مصارف شرب برای خطوط ماشین آلات صنایع و کاربردهای پزشکی و آزمایشگاهی نیز استفاده می شود که در زیر به کاربردهای دستگاه تصفیه اب صنعتی اشاره کرده ایم .

در برخی از دستگاه های تصفیه آب صنعتی به روش اسمزمعکوس از 2 عدد فیلتر شنی یا ماسه ای با دانه بندی های مختلف برای نرم کردن آب ورودی  استفاده میکنند( در تصویر بالا  2 عدد مخزن  FRP  بزرگ در سمت چپ دستگاه  را مشاهده میکنید). درون این مخازن سیلیس وجود دارد که اصطلاحا آب را نرم میکند،  آب ورودی  اگر حاوی شن و ماسه، گل و لای و یا مقادیر زیادی املاح درشت باشد توسط این فیلترها گرفته شده و سپس به فیلتر PP یا پلی پروپیلن که در مرحله اول است هدایت میشود تا ذرات معلق در آب تا دقت 5 الی 1 میکرون حذف شود.

– وجود این فیلترهای پیش تصفیه امری لازم و ضروری است زیرا چنانچه آب ورودی چه در زمان حال و چه در آینده حاوی گل و لای یا شن و ماسه و املاح درشت باشد اسیب جبران ناپذیری به دستگاه مخصوصا فیلتر ممبران که گران ترین فیلتر میباشد وارد کرده و سپس از کیفیت اب خروجی دستگاه می کاهد. به همین علت در تهیه و تعویض به موقع این فیلترها دقت نمایید تا در آینده با مشکل خرابی دستگاه مخصوصا فیلتر ممبران مواجه نگردید.

 

امروزه با توجه به کمبود منابع آب های سطحی و زیر زمینی و مصرف بی رویه این مایع مهم، توجه صنایع،کشاورزی، تولیدی، دامپروری، پزشکی و آزمایشگاهی و … به استفاده از این سیستم ها و انواع آب شیرین کن صنعتی جلب شده و روز به روز در حال پیشرفت می باشد. یک واحد دستگاه تصفیه آب صنعتی میتواند در مقیاس اداری و رستورانی با ظرفیت حداقل 5 متر معکب ( هر متر مکعب برابر است با 1000 لیتر ) و حداکثر تا بی نهایت در مقیاس صنایع بزرگ طراحی شود.

برای انتخاب یا خرید یک دستگاه های تصفیه آب صنعتی مناسب ابتدا باید مقدار دبی آب خروجی بر حسب لیتر در ساعت مشخص شود، سپس سختی ورودی آب بر اساس واحد اندازه گیری ppm یا ترجیحا آنالیز آب را در اختیار ما قرار دهید، همچنین مقدار سختی مورد انتظار خروجی آب از دستگاه را نیز باید مشخص فرمایید . این موارد به بهتر شدن نتیجه طراحی و ساخت کمک بسیار زیادی میکند و تقریبا بدون این اطلاعات نمی توان سیستم مناسبی را طراحی و تولید نمود .

 

موارد مصرف :

– برای آشامیدن و موارد بهداشتی

– آزمایشگاه ها و مراکز درمانی و پزشکی گوناگون

– صنایع کوچک و بزرگ و خطوط تولید

– کشاورزی، دامپروری و آبزیان

-صنایع غذایی، آب معدنی، لبنیات،تولید کنسرو، نوشابه

– صنایع کشتی رانی و سکوهای نفتی برای شیرین کردن آب دریا و استفاده پرسنل

– صنایع نساجی و بافندگی

– صنایع رنگ رزی

– صنایع آبکاری و تراشکاری

– حذف کامل سختی آب در صنایع پتروشیمی و نفت و گاز

– تولید آب فوق خالص برای مشاغل حساس نظیر پژوهشکده های نانو

– صنایع حرارتی و برودتی، بویلرها

 

از جمله فعالیت هایی که ما به آن میپردازیم به شرح زیر می باشند:

-مشاوره ، طراحی ، ساخت ، فروش ، نصب و راه اندازی انواع سیستم های اسمز معکوس (RO) و (آب شیرین کن)

-ساخت و ارائه انواع دستگاههای آب شیرین کن

– پکیج های تصفیه آب

– تصفیه آب کارخانه های آب معدنی ، آب آشامیدنی ، نوشابه ، دوغ و انواع نوشیدنیها ، تصفیه آب استخرهای شنا

– طراحی دقیق ، ساخت ، نصب و راه اندازی دستگاهای تصفیه آب صنعتی به روش اسمز معکوس

– ساخت آب شیرین کن صنعتی برای تصفیه آب دریا به روش اسمز معکوس

– ارایه سیستمهای فیلتراسیون و تصفیه آب خانگی – اداری – صنعتی

– دستگاه های مولد گاز ازن (ازن ژنراتور (O3))

– سیستم ضدعفونی با اشعه فرابنفش UV

– کلرزن مایع

– سختی گیرهای رزینی و مغناطیسی

– سیستم تولید آب مقطر و آب بدون یون

– ساخت ستونهای سختی گیر و ستونهای آنیونی – کاتیونی

– ارایه مواد مصرفی دستگاه های تصفیه آب RO

Comments (0)
Add Comment