فیلتر ممبران، فیلتر اصلی و قلب سیستم تصفیه آب خانگی می باشد. یکی از مسايل بسیار مهم برای مصرف کنندگان دستگاه های تصفیه آب، این است که برای تعویض فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب خود، از چه فیلتری استفاده کنند که از کیفیت و کارایی بالاتری برخوردار باشد. در این مقاله به بررسی موضوع مزیت و تفاوت فیلتر ممبران اصلی و تقلبی میپردازیم بنابراین توصیه میکنیم تا انتهای مقاله با همراه باشید.

تفاوت فیلتر ممبران اصل و تقلبی

بمنظور افزایش بازدهی بیشتر فیلتر ممبران، معمولا دستگاه های تصفیه آب از سیستم پیش تصفیه استفاده می کنند تا بوسیله این روش عمل رسوب گذاری و تخریب ممبران را به حداقل رسانده و کیفیت آب خروجی افزایش پیدا کند، علاوه بر آن هزینه های تعمیر و نگهداری دستگاه کاهش خواهد کرد.

بهترین فیلتر ممبران تصفیه آب خانگی

فیلتر ممبران یکی از حساس ترین فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی می باشد. اغلب فیلترهای ممبرانی که در بازار ایران وجود دارند ساخت چین و تایوان و هندوستان می باشند، البته بعضی از شرکت های داخلی نیز به تولید فیلتر ممبران می پردازند که این شرکت ها عملا کار بسته بندی آن را انجام می دهند و شیت های فیلتر کماکان از خارج از کشور وارد می شوند. درون آن ها از دو نوع مواد نگهدارنده برای مانع شدن از خرابی فیلتر ممبران و فاسد شدن آن وجود دارد. فیلتر ممبران قادر است انواع آلودگی و ذرات معلق موجود در آب را تا اندازه 0.0001 میکرون حذف کند.

برندهای موجود در بازار معمولا فیلمتک یا وونترون یا تورای یا نانوتک و غیره می باشند، با توجه به اینکه این فیلترها با کیفیت های مختلف از خارج وارد می گردد و از سوی دیگر متاسفانه قانون کپی رایت در ایران به درستی رعایت نمی گردد بنابراین نمی توان با اطمینان برند خاصی را به عنوان بهترین فیلتر ممبران معرفی نمود. بنابراین برای خرید این فیلتر مهم دستگاه تصفیه آب پیشنهاد می کنیم به فروشگاه های معتبر یا سایت های فروشگاهی معتبر مراجعه نمایید.

البته راه هایی نیز برای تشخیص فیلتر ممبران اصلی از غیر اصلی وجود دارد که در متن زیر به بعضی از این موارد اشاره می کنیم.

برای تشخیص تفاوت فیلتر ممبران اصلی و تقلبی بهتر است که موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

تعداد لایه های فیلتر ممبران

تعداد لایه ها ملاک نیست به طور مثال فیلتر ممبران VONTRON چین، که کیفیت بسیار بالایی نیز دارد، دارای 11 لایه می باشد. درحالیکه بعضی از فیلترهای ممبران 13 لایه چنین کیفیتی ندارند. البته درصورتیکه بتوانید فیلتر ممبران باکیفیتی پیدا کنید پیشنهاد می کنیم که از نمونه 13 لایه آن استفاده کنید، زیرا عمر بیشتری دارند.

لیبل فیلتر
در هنگام خرید فیلتر ممبران، به لیبل فیلتر توجه کافی داشته باشید و اعداد و نوشته های روی آن را بخوانید. بعضی از فروشگاه ها، نام خود را روی لیبل می نویسند که اگر کمی دقت کنید، متوجه تقلبی بودن فیلتر می شوید. همچنین باید در نظر داشته باشید که لیبل کج نباشد و اگر بود به این معنی است که فیلتر اصل نمی باشد.

بسته بندی فیلتر
در هنگام خرید فیلتر ممبران، به بسته بندی فیلترها توجه کنید. گاها دیده می شود که برخی از فیلترهای ممبران، درون بسته بندی مخصوص قرار گرفته اند و شرکت وارد کننده اصالت آنها را تضمین نموده است. توجه داشته باشید که شرکت های معروف کیفیت بسته بندی بالایی دارند و بر روی بسته بندی محصولات خود از علائمی برای اصل بودن کالا استفاده می کنند.

از این رو در هنگام خرید فیلتر ممبران، توجه داشته باشید که فیلتر بسته بندی محکم و خوبی داشته باشد و همچنین نوشته ها و برند روی آن به وضوح قابل مشاهده باشد و با فیلتر همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال شرکت زلال آب دو نوع فیلتر از این دست را در فروشگاه اینترنتی خود عرضه نموده است. برای دیدن فیلتر ممبران نانوتک اینجا را کلیک کنید. برای دیدن فیلتر ممبران تورای فیلم اینجا را کلیک کنید.

برند فیلتر را در نظر بگیرید
برند فیلتر ممبرانی که قصد تهیه آن را دارید را مد نظر قرار دهید. گاهی این احتمال وجود دارد که برند، نام یک تولید کننده یا فروشگاه است. نام برند را در اینترنت جستجو کنید. اگر این برند سازنده فیلتر ممبران نبود، پس قطعا فیلتر تقلبی است. بنابراین توجه داشته باشید که فیلتر دارای یک برند واقعی باشد.

حجم آبدهی فیلتر

فیلتر های ممبران دستگاه های تصفیه آب خانگی معمولا با ظرفیت های 50 و 75 گالن عرضه می شوند. ضمنا توجه داشته باشید که بر روی لوله فیلتر، میزان آبدهی آن حک شده است. بنابراین به منظور تشخیص اصل بودن فیلتر، عدد روی لوله فیلتر را با عدد روی لیبل مقایسه کنید و اطمینان حاصل کنید که هر دو یکی باشند.

تفاوت فیلتر ممبران اصلی و تقلبی

آیا امکان نصب هر برندی از فیلتر ممبران بر روی دستگاه وجود دارد؟

بله. در صورتی که از دستگاه تصفیه آب استاندارد استفاده کنید، انواع فیلتر های ممبران موجود در بازار را میتوانید روی دستگاهتان نصب کنید. تنها چیزی که علاوه بر سایز ممبران باید به آن دقت کنید، ظرفیت ممبرانی است که میخواهید روی دستگاه تصفیه آب خانگی خود نصب کنید.

قیمت فیلتر ممبران اصلی

احتمالا با مقایسه قیمت فیلتر ممبران با دیگر فیلترهای دستگاه تصفیه آب متوجه شده اید که فیلتر ممبران از قیمت نسبتا بالاتری نسبت به دیگر فیلتر ها برخوردار است. علت بالا بودن قیمت فیلتر ممبران، این است که این فیلتر مهم ترین فیلتر تصفیه آب در دستگاه آب تصفیه کن اسمز معکوس است. مهم ترین مزیت فیلتر ممبران از بین بردن بیش از 99 درصد آلاینده های مضر درون آب است. میتوان گفت که بار تصفیه آب بر دوش این فیلتر اسمز معکوس است. بنابراین می توان گفت به این دلیل این فیلتر از قیمت بالاتری برخوردار می باشد. در حال حاضر انواع فیلتر ممبران در شرکت زلال آب از رنج قیمتی 260 هزار تومان آغاز و تا 400 هزار تومان ادامه دارد.

همچنین در صورتیکه قصد تهیه فیلتر ممبران اورجینال و با کیفیت اصل را دارید می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

محصول ۲ min 350x66 1